موزه ملی ملک میزبان دانش آموزان تهرانی

با برگزاری جشنواره ماه هشتم

موزه ملی ملک میزبان دانش آموزان تهرانی است

 

در آستانه ولادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت، کتابخانه و موزه ملی ملک در قالب جشنواره ماه هشتم برنامه های وی‍ژه ای را برای دانش آموزان تهرانی برگزار می کند.

 به گزارش روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در فاصله ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها (28 مهر) و میلاد امام رضا علیه السلام (8 آبان) که دهه کرامت نامگذاری شده است، موزه ملی ملک تورهای وی‍ژه ای را برای دانش آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی شهر تهران برگزار می کند.

 در این تورها دانش آموزان ضمن بازدید رایگان از تالارهای موزه ملک، در غرفه وی‍ژه ای به تماشای روایت تصویری قصه های امام هشتم علیه السلام می نشینند و مسابقاتی با موضوعات مذهبی برای آنان برگزار می شود.

 همچنین با توجه به تقارن دهه کرامت با هفتاد و دومین سالروز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، دو کارگاه ویژه نیز برای آشنایی دانش آموزان تهرانی با چگونگی حفاظت و مرمت آثار موزه ای و خلق نقاشی قهوه خانه ای در نظر گرفته شده است.

 نمایش وی‍ژه سکه ولایتعهدی امام رضا علیه السلام، نمایش نسخه نفیس صلوات خاصه امام رضا علیه السلام به خط محمد تقی مشهدی، نمایش جلوه های هنر و معماری آستان قدس رضوی، کارگاه حکاکی بر روی سنگ های گرانبها، نمایشگاه نسخ خطی و کتاب های چاپی مرتبط با سیره امام رضا علیه السلام و نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که کتابخانه و موزه ملی ملک  در قالب جشنواره ماه هشتم برگزار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد